FAQ

Event

  • Hoe kan ik mezelf inschrijven?

    Bij ieder event kun je klikken op 'Ga naar dit event' waarna je op de pagina komt met alle informatie over het betreffende event. Onderaan de pagina vind je een inschrijfformulier. Als je je gegevens hebt ingevuld, klik je op 'Inschrijven & betalen' waarna je op de betaalpagina komt. Je betaling loopt via Mollie, een veilig online betaalsysteem. Zodra je betaling is gelukt, ontvang je een bevestiging van je inschrijving op het door jou opgegeven e-mailadres. Ongeveer drie dagen van tevoren ontvang je van ons alle nodige informatie van het event, zoals de exacte locatie en waar en bij wie je je kunt melden.

  • Wat zijn de kosten voor een event?

    De kosten voor onze events variëren per event. Als je klikt op 'Ga naar dit event' kom je op de pagina met alle informatie over het betreffende event. Hierin staat exact wat inclusief is en wat de eventuele extra kosten zouden kunnen zijn. Denk bijvoorbeeld aan extra drankjes tijdens of na het event. De extra kosten zijn voor eigen rekening en moeten direct op de locatie van het event worden afgerekend. 

  • Zijn er bijkomende kosten?

    Bij ieder event wordt duidelijk aangegeven wat inclusief is en welke eventuele extra kosten voor eigen rekening zijn. Denk hierbij bijvoorbeeld aan extra drankjes tijdens of na een event. De extra kosten dienen te worden betaald op locatie van het event. 

  • Hoe verloopt de betaling?

    Als je het inschrijfformulier hebt ingevuld en klikt op 'Inschrijven & betalen', kom je op onze betaalpagina. Wij werken met het online betaalprogramma Mollie. Je kunt betalen via iDEAL of creditcard. Alle betalingen gaan vooraf en je inschrijving is pas definitief na ontvangst van je betaling. Mocht een event onverhoopt niet doorgaan of je meldt jezelf af tot 2 weken voor aanvang, ontvang je de betaalde kosten voor het event terug op de rekening waarmee je betaald hebt. Eventuele extra kosten, zoals extra drankjes, betaal je op het event zelf.

  • Krijg ik een bevestiging?

    Nadat je je hebt ingeschreven voor een event en je betaling is gelukt, ontvang je van ons een bevestiging voor je deelname op het e-mailadres dat je hebt gebruikt bij inschrijving. Een dag van tevoren ontvang je nog een extra bevestiging met daarin de volledige informatie waar het event exact plaatsvindt en waar en bij wie je je kunt melden. Je deelnamebevestiging staat op naam en is tevens je toegangsbewijs. Je aanmelding is niet overdraagbaar.  

  • Hoe weet ik waar ik moet zijn?

    Wanneer je je hebt aangemeld voor een event, ontvang je circa drie dagen van tevoren een e-mail met alle nodige informatie over het betreffende event, inclusief waar het event exact plaatsvindt en waar en bij wie je je kunt melden. Onze host zal bij aankomst duidelijk zichtbaar zijn.  

  • Ik wil vooraf weten wie er komen

    Wij hebben er bewust voor gekozen om geen namenlijst van deelnemers vooraf te sturen. Een naam op een papiertje zegt zoveel minder dan wanneer de persoon zelf voor je staat. Als je onbevooroordeeld een ontmoeting aangaat, krijgt iedereen een eerlijke kans. 

  • Ik wil foto's zien van wie er komen

    Just a date is geen online datingsite met profielen en foto's. Wij kiezen er juist voor om nieuwe mensen op een enigszins spontane manier te leren kennen zonder enige informatie vooraf. Een leuke klik met iemand hebben is uiteindelijk veel waardevoller dan een mooie foto.

  • Hoe gaat het rouleren?

    We werken met groepjes van 4 personen (voor zover mogelijk). Door de groepsdynamiek krijg je een ander gesprek en zie je andere dingen van elkaar dan wanneer je 1:1 met iemand spreekt. De samenstelling van de groepjes wisselt steeds, waardoor je elkaar uiteindelijk allemaal gesproken hebt. Na het rouleren is er nog voldoende tijd om te praten met diegene(n) met wie het het best klikt.

  • Ik wil deelnemen aan een creatieve workshop maar ben bang dat het mislukt

    Ook als je deelneemt aan een creatief event gaat het uiteindelijk om het ontmoeten van nieuwe mensen. Dat je tussendoor een waanzinnige creatie maakt, is mooi meegenomen. Uiteindelijk gaat het erom dat je het naar je zin hebt gehad en leuke nieuwe mensen hebt ontmoet. Misschien zelfs wel één iemand in het bijzonder!  

Algemeen

  • Ik wil niet online daten

    Online daten ga je bij Just a date zeker niet doen! We gaan events organiseren bij jou in de buurt zodat jij de hele online zoektocht naar een nieuwe partner over kunt slaan. Op deze manier ontmoet je nieuwe mensen nog steeds op een ongedwongen manier puur in het echte leven. 

  • Ik durf dit niet

    Het is altijd spannend om ergens alleen heen te gaan waar je niemand kent. Daar zal iedereen wel een beetje (of veel!) last van hebben. Just a date is juist bedoeld om nieuwe mensen te ontmoeten die je anders misschien nooit zou ontmoeten. Je kunt het ook als een kans zien! Omdat je je hebt aangemeld voor een activiteit binnen jouw interesses en bestemd voor een doelgroep waar jij toe behoort, mag je erop vertrouwen dat je hier zeker op je plaats bent en er meteen raakvlakken zijn voor een leuk gesprek. Er is bovendien altijd een host aanwezig bij onze events die je ontvangt en op wie je terug kan vallen. Je wordt dus zeker niet aan je lot overgelaten. 

  • Misschien vind ik het niet leuk

    Het kan natuurlijk altijd zo zijn dat het niet helemaal is zoals jij gedacht of gehoopt had. Dat zouden we vooral voor jou heel vervelend vinden. Wij vinden het belangrijk dat je het naar je zin hebt. Je bent absoluut niet verplicht om tot het einde te blijven maar zouden het jammer vinden als je eerder zou vertrekken. Je kunt bij de aanwezige host aangeven wat je niet leuk vindt, zodat jullie samen kunnen kijken naar een oplossing. 

  • Ik ben niet zo goed in sociale contacten

    Maak je geen zorgen! We werken met een rouleersysteem zodat je vanzelf met anderen in contact komt en op het einde van het event voor zover mogelijk iedereen gesproken hebt. Als je niet goed weet hoe je een gesprek kunt beginnen of gaande kunt houden, kun je het vragenkaartje gebruiken dat je van ons bij aankomst ontvangt. Bovendien is bij al onze events een host aanwezig die kan helpen als er ongemakkelijke stiltes vallen. 

  • Ik volg een dieet / ik heb een voedselallergie

    Natuurlijk houden wij waar dit kan rekening met dieetwensen en voedselallergieën. Vermeld dit direct bij je aanmelding zodat wij het meteen met de locatie kunnen bespreken. Je mag zelfs aangeven als je iets absoluut niet lust. Mochten eventuele aanpassingen voor jou erg hoge extra kosten met zich meebrengen, overleggen we samen hoe we dit op kunnen lossen.

  • Ik wil niet met mijn foto op jullie website

    Just a date is juist een website zonder profielen en zonder foto's. We organiseren uitsluitend events waar mensen elkaar zonder enige informatie vooraf (en daarmee onbevooroordeeld) kunnen ontmoeten. 
    Het kan voorkomen dat op onze events door onze fotograaf foto's gemaakt zullen worden voor onze website, nieuwsbrief of social media. Dit wordt van tevoren aangekondigd aan de deelnemers en wij vragen dan altijd jouw toestemming vooraf of je al dan niet herkenbaar in beeld wilt komen. 

  • Ik vind het te duur

    Wij doen ons uiterste best de events zo toegankelijk mogelijk te houden. Sommige events vallen wat duurder uit dan andere. En we kiezen er ook bewust voor het aanbod aan events zo gevarieerd mogelijk te maken om zo steeds een andere doelgroep aan te kunnen spreken.

  • Misschien zijn er alleen maar mannen/vrouwen

    Voor onze hetero events streven we naar een evenredige verdeling mannen:vrouwen. In een percentage uitgedrukt houden we meestal een verhouding 60:40 aan. Wanneer niet meer aan de verwachtingen voldaan kan worden, nemen wij contact op met diegenen die zich hebben aangemeld en overleggen samen of we het event op de geplande datum door laten gaan. Bij eventuele annulering krijg je uiteraard je betaalde eventkosten terug. 

  • Organiseren jullie alleen events voor hetero's?

    Nee, zeker niet! We organiseren ook events voor man-man en vrouw-vrouw.

  • Is er een selectie vooraf?

    Omdat wij niet werken met profielen en dus geen informatie van deelnemers hebben, kunnen wij niet vooraf selecteren. Dat is ook niet nodig. Doordat je je aanmeldt voor een specifiek event in jouw regio dat aansluit bij jouw interesse, leeftijdscategorie en werk-/denkniveau, vormt zich vanzelf een groep mensen die bij elkaar past. 

  • Waarom betaal ik meer dan wanneer ik zelf iets organiseer?

    Uiteindelijk betaal je maar een beetje meer dan wanneer je de events die wij aanbieden zelf zou organiseren. Die rompslomp nemen wij je graag uit handen zodat je zelf ook onbezorgd van het event kunt genieten. Bovendien zorgen wij ervoor dat je met een groep singles samen bent binnen je eigen leeftijdscategorie die je anders misschien nooit zou ontmoeten. Voor deze service berekenen wij een marge.

Annuleren

  • Ik heb me aangemeld voor een event maar ik kan niet. Krijg ik mijn geld terug?

    Als je je hebt aangemeld voor een event en blijkt op die datum/tijd niet te kunnen, kun je tot 2 weken vooraf kosteloos annuleren. Wil je korter dan 2 weken vooraf annuleren, gaan we kijken of iemand anders in jouw plaats kan gaan. In dat geval krijg je alsnog je betaalde kosten van ons terug. Vervanging en daarmee terugbetaling van je inschrijfkosten kunnen we helaas niet garanderen.  

  • Kan ik iemand anders in mijn plaats laten komen?

    Wanneer je zelf niet kunt en je wilt iemand in jouw plaats laten komen, doe dit dan altijd in overleg met ons. Alle inschrijvingen staan op naam en alleen diegenen op de deelnemerslijst kunnen meedoen aan het event. Je kunt sowieso tot 2 weken vooraf kosteloos annuleren. We storten je inschrijfkosten in dat geval terug op de rekening waarmee is betaald.

Werken voor Just a date

  • Vacature Host

    Voor diverse regio's zijn wij nog op zoek naar hosts. Kun jij makkelijk met mensen omgaan, overzicht houden en verbinden? Ben je servicegericht en woon je in een actieve regio? Dan zien we jouw sollicitatie graag verschijnen.
    Klik hier voor de volledige vacature Host

  • Vacature Zelfstandig Event Manager / Regio Coördinator

    Voor het bedenken en organiseren van events zijn wij nog voor meerdere regio's op zoek naar een Zelfstandig Event Manager / Regio Coördinator. Ben jij organisatorisch sterk, zelfstandig en ondernemend en wil je ons team komen versterken? Dan horen we graag van je!
    Klik hier voor de volledige vacature Zelfstandig Event Manager / Regio Coördinator

Voorwaarden

  • Waar vind ik de kleine lettertjes?

    Wat bij Just a date voorop staat is eerlijkheid, openheid en betrouwbaarheid. We werken liefst niet met kleine lettertjes maar hebben toch wat spelregels op onze website staan. Voor alle overige zaken verwijzen we naar de Nederlandse wet- en regelgeving.

  • Zit ik ergens aan vast?

    Nee, je zit absoluut nergens aan vast. Wij werken niet met abonnementen of andere verplichtingen. Je kunt je inschrijven voor de events die je aanspreken en steeds per event betalen. We bewaren wel jouw gegevens voor onze administratie en je e-mailadres wanneer je hebt aangegeven dat je onze nieuwsbrief wilt ontvangen.

  • Wat gebeurt er met mijn gegevens?

    Jouw gegevens bewaren wij in onze eigen bestanden en worden zeker niet doorverkocht aan derden. Jouw persoonlijke informatie zal ook nooit op onze website worden gepubliceerd. We verwijzen je graag naar onze privacyverklaring voor aanvullende informatie. 

  • Hoe gaan jullie om met Corona?

    Wij volgen altijd de maatregelen die door de overheid worden opgelegd. Mochten deze worden aangepast voor een bepaalde regio of landelijk, kan het zijn dat wij een event moeten aanpassen of een andere datum moeten kiezen. Dit gaat altijd in overleg met diegenen die zich voor het betreffende event hebben ingeschreven. Je betaalde inschrijfkosten voor deelname aan een event dat moet worden aangepast, worden eventueel deels gerestitueerd op de rekening waarmee is betaald. Wanneer wij besluiten het volledige event te annuleren, storten wij het volledig betaalde bedrag terug.